piątek, 19 lutego 2016

Styl Gwiazdy: Grimes



Zdecydowałam się na dodanie rubryki Styl Gwiazdy, w której będę Wam przedstawiała od czasu do czasu różne style, różnych znanych osób. Przede wszystkim ciekawe style, ciekawych osób, które są dla mnie inspiracją i budzą u mnie podziw za stylizacje (i nie tylko). Postaram się dodawać takie posty na razie od czasu do czasu. A więc zaczynamy.


Grimes, kanadyjska wokalistka, artystka, performerka, wystąpi w tym roku w Polsce na Openerze. Ja jestem mega szczęśliwa. Trochę to pokrzyżowało moje plany, chciałam wreszcie pojechać na Sunrise a tu proszę. Grimes na Openerze. Wow. Ciężki dylemat.

Kto jeszcze jej nie zna, to niech żałuje. Jest to specyficzna osoba, jednak ja właśnie takie lubię. Nie jest to typowa popowa wokalistka, która śpiewa o parasolce, czy o tym, że pocałowała dziewczynę. W jej utworach i teledyskach widać ogromną inspirację kulturą japońską i mangą/anime. Zresztą w tamtejszych rejonach jest bardzo znana i lubiana. Ja odkryłam ją przypadkiem, na YouTube, latem zeszłego roku. Jej piosenka REALiTi mnie po prostu zauroczyła. Co najlepsze, jest to utwór z odzysku, nigdy nie zostanie zaśpiewany, a jest genialny. Powstał do niego teledysk podczas trasy koncertowej po wschodniej Azji. 

Grimes mnie w tym teledysku zauroczyła, jej naturalność, styl, inność. Tworzy coś więcej niż tylko muzykę. Zresztą cała Grimes to nie tylko ona wizualnie, ale to również nietypowy głos, nietypowa muzyka, nietypowe słowa. Nad całością czuwa tylko i wyłącznie ona. To był warunek kontraktu z wydawcami. Jest osobą jaką chciała być wcześniej Lady Gaga ale jej nie wyszło, ponieważ za tym wszystkim stał cały szereg ludzi i ten fałsz było po prostu widać. Natomiast Grimes jest w tym wszystkim prawdziwa. Zresztą Grimes powtarza w wywiadach, że dla niej zawsze jest najważniejsza muzyka, to jak wpływa na emocje, na psychiczne reakcje. Zawsze czuła, że jej muzyka to dobry, podziemny pop i ogólnie cała estetyka wizualna jest ze sobą bardzo zgodna.  Grimes nie zamyka się na jedną postać i jedną stylistykę. Teraz jest to wiele postaci, wiele twarzy. "Grimes jako jedna osoba nie może reprezentować parę idei. Dlatego zaczęłam rozwijanie kilku innych charakterów, takich naprawdę abstrakcyjnych, pokazujących kim jestem oraz jaka jestem." (Grimes, The Fader, 2015).

Chciałam przybliżyć jej styl, ponieważ jest na tyle ciekawy, barwny że nie można przejść obojętnie. Co jakiś czas występuje jest na okładkach prestiżowych magazynów, czy zostaje poświęcony jej osobie artykuł na łamach muzycznych i modowych gazet. Jest inspiracją dla wielu. Jej ulubioną marką jest Versace, zresztą często na sesjach zdjęciowych ubrana jest w ciuchy tej prestiżowej marki. Niesamowite jest to jaką ona jest plastyczną osobą.

W Polsce nie jest jeszcze bardzo znana, nie poświęca się jej osobie artykułów, ale to tylko kwestia czasu. Skoro będzie występowała na Openerze, to na pewno jej twórczość zostanie zauważona i doceniona. 


Grimes, 2012

Grimes - kadr z teledysku do utworu Genesis (z albumu Visions), 2012


Grimes, 2014

Grimes, 2014

Grimes, 2014

Grimes, 2014

Grimes, 2014

Grimes - kadr z teledysku Flesh without Blood/Life in the Vivid Dream (Album Art Angels), 2015


Grimes, 2015

Grimes, 2015

NNE, Grimes, 2015

Fader, Grimes, 2015

Nylon Magazine, Grimes, 2015

Nylon Magazine, Grimes, 2016

Nylon Magazine, Grimes, 2016

Grimes, 2016


Podoba Wam się taka stylistyka? Mi tak. Sama nie mam na tyle odwagi i podziwiam Grimes za to, że w tym wszystkim świetnie sie czuję i nadal jest sobą. Na pewno jest to nieco kontrowersyjny styl, lecz ze smakiem, bez nagości, szalony. Jej muzyka i stylizacje świetnie ze sobą współgrają i pokazują, że każdy z nas może przenieść się do świata fantasy za pomocą strojów.

4 komentarze:

  1. Fajny pomysł na wpis. Wiele osób wzoruje się na gwiazdach. Ja nie naśladuję takich osób, ale lubię patrzeć na ich stylizacje i szalone, modowe pomysły ;)
    Styl owszem dość odważny, ale pasuje do niej.
    Nie znam Grimes, nie kojarzę w tej chwili żadnej z jej piosenek, ale za moment to nadrobię ;)
    CROWDED DREAMS

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post! Zapraszam do mnie asiaknebel.blogspot.com :) Miło mi będzie jak pozostawisz po sobie ślad :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post! Zapraszam do mnie asiaknebel.blogspot.com :) Miło mi będzie jak pozostawisz po sobie ślad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy pomysł na posta. Nie znałam nigdy dotąd Grimes, jednak zaraz nadrobię zaległości. Osobiście styl nie jest w moim guście, jednak jest oryginalny i przede wszystkim ‘jakiś’. Pozdrawiam.
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń