piątek, 26 lutego 2016

25 rzeczy, które warto zrobić przed 25tymi urodzinami



Dokładnie dzisiaj, o 11.25, 25 lat temu przyszłam na świat. Mam już 25 lat. Dwadzieścia pięć. D W A D Z I E Ś C I A  P I Ę Ć. Już ćwierć wieku za mną. Osiągnęłam wiek, w którym w moich dziecięcych marzeniach miałam wyjść za mąż i ogólnie być taką mega dojrzałą kobietą. 

Jednak od całkiem niedawna dopiero zaczynam dojrzewać. Nawet myślę o dzieciach, że fajnie by było być mamą. Nie ma sensu przyspieszanie pewnych decyzji, które mają mieć wpływ na całe moje życie i nie tylko moje. 

Ogólnie rzecz biorąc nadal wyglądam maksymalnie na maturzystkę. Serio. Jedna osoba nawet ostatnio myślała, że jestem gimnazjalistką. A tu mówię, że jestem magistrem. Dobre geny, nie ma co. 


Dzisiaj, w ten szczególny dzień, chciałabym Wam przedstawić pół żartem, pół serio, listę 25 rzeczy, które warto zrobić przed 25tymi urodzinami. Jeżeli ich nie zrobiłeś/aś, a masz powyżej 25 lat, to okej, nic się nie dzieje. Ja jestem osobą, której kiedy mówi się "musisz" to robi na odwrót. Więc nie musisz nic z tej listy robić. Ale jeśli po przeczytaniu listy wprowadzisz to w życie, to też fajnie. 

A wiec, co warto zrobić przed 25tymi urodzinami?



1. Urwany film
Każdy człowiek przed ukończeniem 25 roku życia powinien się urżnąć na amen i nie pamiętać jak się znalazł w swoim łóżku. Już później nie wypada bo inaczej żenada. Młodość ma swoje prawa.




2. Rzuć nudną pracę
Zamiast narzekać na pracę, która Cię wkurza, po prostu ją rzuć. Nie ma sensu tkwić w miejscu, do którego ewidentnie nie pasujesz. Potem mogą być dzieci, ślub, kredyt, kupno samochodu, wyposażenia domu, remont i tak dalej... Będzie coraz trudniej rzucić nudną pracę.

3. Poskacz na trampolinie

Najlepiej w nocy po kilku piwkach ze znajomymi. A potem licz siniaki. I wspominaj tamtą noc przez następne 25 lat.

4. Popatrz w gwiazdy

To ostatni dzwonek. Potem już po prostu nie będziesz mieć na to czasu.

5. Kup coś luksusowego

Poczuj się jak gwiazda. Postaw chociaż raz na luksus. Może to być ciuch, kosmetyk, perfumy. Coś z wyższej półki.





6. Zrób prawo jazdy
Nawet jak Cie nie stać na samochód lub Ci po prostu się nie opłaca kupować to lepiej i tak je mieć niż nie mieć. Wtedy możesz wysyłać smsy na konkursy z samochodami do wygrania. No i możesz marzyć o starym Cadillacu albo chociażby o starej Syrence.

7. Wyjedź do pracy za granicę

Pomieszkaj chociaż jedno lato pracując za granicą. Dobrze jest wiedzieć jak to jest mieszkać w innym kraju, zobaczyć inną kulturę, inne zwyczaje, inny świat. I docenić tych, którzy czekają na nas w kraju.

8. Przetrwaj związek na odległość

Jeżeli przetrwasz związek na odległość i się nie rozstaniesz to wiesz, że nic i nikt Was już nigdy nie rozdzieli. Warto jest poczekać na siebie. 

9. Oddziel przyjaciół od znajomych

Warto oddzielić naprawdę ważne osoby, od tych mniej ważnych na tym etapie. Jeżeli przyjaźniłeś się kiedyś z osobą X, a ona nie wykazuje chęci spotkania przez dłuższy czas, to warto odpuścić.



10. Przehulaj hajs
Raz przehulałam pół wypłaty na wieczorze panieńskim. Było warto. Mimo choroby dnia następnego.

11. Znajdź hobby/pasję

Bieganie, taniec, robótki ręczne, czytanie książek. Fajnie mieć czymś przyjemnym się zająć i się w tym rozwijać.

12. Zakochaj się

Nie ma nic przyjemniejszego niż motyle w brzuchu.




13. Naucz się gotować

Nie bój się garów. One nie gryzą. Fajnie jest umieć gotować. Nie musisz gotować codziennie, ale warto umieć. 

14. Przestań patrzeć w przeszłość

Przeszłości nie zmienisz. Nie ma co rozpamiętywać. Co było, to było. Czasu nie cofniesz. Patrz w przyszłość. 

15. Nie przestawaj marzyć

Twoje marzenia mogą się zmieniać, to normalne. Ale nie przestawaj marzyć. 

16. Znajdź swój styl i kroje stworzone do Twojej sylwetki

Fajnie jest wiedzieć w czym się dobrze wygląda i w czym się dobrze czuje. 




17. Zaakceptuj niedoskonałości

Krzywy nos, małe piersi, duże piersi i tym podobne rzeczy, na które nie mamy wpływu. Im wcześniej je zaakceptujemy, tym lepiej.

18. Odkryj kim jesteś

Poznaj siebie. Takiego jakim jesteś, co lubisz, a czego nie. Lepiej się żyje wiedząc kim tak naprawdę jesteś.

19. Zaśpiewaj na karaoke

Nawet jak nie umiesz. Fajnie poczuć się jak gwiazda. Dla odwagi kilka kropel trunku nie zaszkodzi. Ale tylko kilka, bo inaczej nie będzie śmiesznie tylko żałośnie.




20. Odstaw alkohol na jakiś czas
Można nauczyć się spędzać dobrze czas bez alkoholu. Alkohol tak naprawdę do szczęścia nie jest Ci potrzebny.

21. Poskacz na koncercie

Na pewno widziałeś zapis z koncertu i ujęcia z góry jak tłumy skaczą, śpiewają i świetnie się bawią. Bądź tłumem. Skacz, śpiewaj i baw się. Okaż szacunek wykonawcy, pokaż jak doceniasz co robi dla Ciebie.



22. Zainspiruj ludzi

Bardzo mile łechce ego fakt, że się jest dla kogoś inspiracją.

23. Zainteresuj się polityką

Jeśli chce się mieszkać w demokratycznym kraju to trzeba polityką się interesować, mieć własne zdanie na ważne kwestie dotyczące swojego państwa i chodzić na wybory. 

24. Przestań przejmować się porażkami

Co Cię nie zabiję to Cię wzmocni. Nie ma najmniejszego sensu przejmowanie się porażkami, ponieważ nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.

25. Przestań myśleć o tym, co myślą o Tobie inni

Bądź sobą i miej gdzieś opinie innych. Rób swoje, a hejterzy niech sobie ujadają.

Oczywiście nie musisz nic z tej listy robić, jak już wspominałam. Po prostu fajnie zrobić te rzeczy, po to żeby po pierwsze żyło się lepiej i łatwiej, a po drugie żeby mieć co wspominać na starość.




6 komentarzy:

  1. Całkiem ciekawa lista ,jednak na niektóre rzeczy bym się nie odważyła :p zawsze byłam raczej grzeczną dziewczynką ,nie upijałam się i nie imprezowałam dużo :p


    PS: nie ,nie robiłam szablonu na zamówienie :p

    www.zdobywacszczyty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedynki robić nie zamierzam, nie będę też rzucać nudnej pracy, bo najpierw musiałabym w takiej się znaleźć.
    Odhaczone: 3,4,5,9,11,12,15,17,18 (albo w trakcie), 19,20 na zawsze,21,22,23,24,25.
    Zrobię: 6,13 (coś tam umiem, ale nie najlepiej),14,16.
    Nie wiem, czy zrobię: 7,8,10.
    Niezła lista, ale za dużo odhaczone przed osiemnastką. Inspirująca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super zestawienie :D 1 Kwietnia skończę 22 i mam już dużą większość listy za sobą. I jeszcze więcej przede mną, bardzo fajny motywujący inwentarz, pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawa lista, inspirująca:) Muszę podobną zrobić przed 18 :D
    Pozdrawiam ciepło i zapraszam na mojego bloga
    http://suburbangirlblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń