poniedziałek, 11 stycznia 2016

Nowy Rok, Nowa JA, czyli Postanowienia Noworoczne



Każdy z Nowym Rokiem ma jakieś życzenia, marzenia i postanowienia. Nawet w swoich myślach, skryte, niewypowiedziane na głos. "Nowy Rok, Nowa JA, biorę się za siebie, znajdę lepszą pracę, nauczę się chińskiego, włoskiego, nauczę się szydełkowania, gotowania, schudnę, przytyję, zacznę biegać, zadbam o zdrowie... itd."


Niektórzy nie wierzą w postanowienia noworoczne - twierdzą, że i tak nie wytrwają w swoich postanowieniach, więc po co się łudzić, po co je wymyślać. Uważam, że to jest niemądre - negatywne myślenie, skazywanie siebie od razu na klęskę. Tak nie wolno myśleć. Trzeba mieć w życiu jakieś cele i marzenia. Bez nich nasze życie polega tylko na egzystencji.

Ja też kiedyś twierdziłam, że postanowienia to niepotrzebna bzdeta bo i tak koniec końców nic mi z tych postanowień nie wychodziło. Teraz mam zgoła inne myślenie, posiadam trochę większą wiarę w swoje postanowienia.

Mam marzenia, mam życzenia. Są to moje osobiste postanowienia, więc nie będę się tutaj z nimi dzielić. Jednak uchylę rąbka tajemnicy, ponieważ może komuś pomogę ogarnąć wszystko co sobie chce postanowić.

Ja swoje postanowienia spisałam ręcznie w takim ładnym, desinerskim zeszyciku przy użyciu zielonych długopisów (kolor nadziei). Uważam, że to, co jest zapisane w formie tradycyjnej gorzej złamać. To jak kontrakt pomiędzy starą, a nową ja. Oprócz tego do niektórych napisałam deadline, czyli końcowy termin realizacji.


Najważniejsze to zastanowienie się czego tak naprawdę się pragnie i skoncentrowanie się na naprawdę ważnych planach. Ważne też, żeby to zrobić kiedy ma się chwilę ze sobą sam na sam. I oczywiście mieć na to ochotę. Nie ma co się zmuszać. Lepiej to zrobić przy pełni sił.

Podzieliłam moje postanowienia na różne kategorie


Kategorie bardzo ułatwiły mi zadanie. Dzięki temu jasno i klarownie mam zapisane wszystko to, co zamierzam w tym roku osiągnąć, co zmienić.

Już zaczęłam działać. Od czasu do czasu zaglądam do moich postanowień. Wpisuję w zeszyt motywujące cytaty i sentencje. Jestem skupiona na celach i priorytetach. 

Jak ja się cieszę, że mamy Nowy Rok. Zaczynam od nowa swoje Nowe Życie. Wiem, że nie będzie łatwo, ale za rok o tej porze chcę być Nową JA.

Życzę Wam w Nowym Roku takiej przemiany, jaka dokonuje się we mnie. Bądźcie nowszą, lepszą wersją siebie. Kochajcie siebie.





2 komentarze:

  1. Ja lubię postanowienia i nie chodzi mi tylko o te noworoczne. Ja traktuję je raczej jako cele do osiągnięcia. Najważniejsze, aby były dobrze zdefiniowane i realne.
    A jakie są te twoje postanowienia ... zdradzisz coś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie, ponieważ są zbyt osobiste ;)

      Usuń